درد دندان روکش شده

02632221003 تلفن ثابت
درد دندان روکش شده

در صورتیکه روکش به درستی انجام نشود، ممکن است دندان روکش شده درد بگیرد. لازم است که برای انجام روکش دندان به دندان پزشک متخصص و متبحر مراجعه کنید تا از مشکلات و درد های بعد از روکش خیالتان آسوده باشد.

دکتر مریم محمدی

روکش دندان چیست؟

روکش دندان- دکتررمریم محمدی

برای ترمیم دندان هایی که خراب شده اند ، شکستگی دارند یا عصب کشی شده اند ، چون راه دیگری برای اصلاح وجود ندارد از روکش دندان استفاده می شود.

در صورتیکه روکش به درستی انجام نشود، ممکن است دندان روکش شده درد بگیرد.

علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟

دلیل درد یا تیر کشیدن دندان- دکتر مریم محمدی

• فشار بیش از حد به روکش توسط فرد.

• نصب مناسب از نظر ارتفاع روکش توسط دندانپزشک، می تواند به شکل محسوسی این مشکل را کاهش دهد.

• برخی دچار مشکلاتی همچون دندان قروچه هستند که می تواند باعث فشار به روکش شده و دردهای موضعی را ایجاد نماید.

• عصب کشی ناموفق و به طور صحیح انجام نشده، می تواند باعث دردهای موضعی در موضع روکش شود.

• عفونت های ایجاد شده در دندان روکش شده از دیگر عوامل تیر کشیدن دندان روکش شده است.

• بیماری های لثه در اثر ایجاد تماس با روکش نیز می تواند باعث درد و تیر کشیدن دندان شود.

• پوسیدگی های زیر روکش نیز از دیگر علل تیر کشیدن دندان است که بایستی روکش را برداشت و درمان پوسیدگی انجام شود.

در صورتیکه به مرور زمان این درد برطرف نشد حتما به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

درمان درد روکش دندان چگونه است؟

درمان دندان روکش شده چگونه است- دکتر مریم محمدی

در صورتیکه درد و یا تیر کشیدن دندان طولانی مدت باشد، حتما باید به دندان پزشک مراجعه شود. . دندانپزشک نیز با یافتن علت درد، اقدام به انتخاب و درمان می نماید.

گاهی با عصب کشی و گاهی با رفع عفونت ها درمان انجام می شود. درمان پوسیدگی ها و بیماری های لثه و اصلاح ارتفاع روکش نیز از دیگر مواردی است که دندانپزشک برای درمان درد روکش دندان می تواند مد نظر قرار دهد.

انتخاب جنس روکش مناسب نیز بایستی در اولویت دندانپزشک باشد. جنس های مناسب دارای عمر بیشتر و استحکام و زیبایی بیشتر می باشد. روکش های سرامیکی و زیرکونیا را می توان از روکش های مناسب از نظر زیبایی و استحکام برشمرد.